Na Google Play se vyskytuje slušná řádka titulů od vývojářského studia, zároveň provozujícího i distributorskou činnost, MiniClip. A ty se těší opravdu velké oblibě ze strany hráčů. Abychom byli konkrétní, bavíme se tu o 100 000 000 stažení, kterých dosáhli v srpnu minulého roku. A jejich recept jak toho dosáhnout přitom není kdovíjak komplikovaný.
Člověk opravdu nemusí být génius, aby si název titulu – ?Gravity guy? a siluetu běžící osoby, kterou spatří po spuštění v úvodním menu, uvedl do kontextu a poznal, že hlavní náplní hry bude běh. Tedy běh a pohrávání si s gravitačními zákony, abych byl konkrétní.
A na těchto principech hra staví ve všech režimech. Nyní se pojďme zaměřit na mód hry Story-Run.
Poté, co zvolíme tento režim, se nám spustí krátká komiksová animace, která nám má odhalit, jak celá takhle šlamastyka začala. Tak to pravděpodobně zamýšleli autoři. Ovšem tato komiksová animace ve mě vyvolala víc otázek než odpovědí.
Hratelnost (9/10)
Mé poznámky z úvodní komiksové animace:
- Hlavní hrdina byl za mřížemi. Nevím, jak se tam dostal, proč nebo jestli to náhodou není nějaký jeho prapodivný koníček trávit svůj volný čas v cele
- Je majitelem nějakého limitovaného energetického výboje, kterým vytvořil ve své cele díru a utekl. Limitovaného proto, že je to poprvé a zároveň naposledy, co jste přišli s tímto úkazem do styku. Protože tato schopnost není zařazena do vašeho portfolia schopností
- Voják, který jej střežil, ve mě vyvolal dojem, že víc ho udivovala díra v cele než samotný útěk vezně
Musím uznat, že vskutku zajímavý úvod do hry. Ale mezery v příběhu mě prostě nedaly spát a nezbývalo mi nic jiného než se pídit po příběhu hry. A na samotném Google Play jsem taky došel k výsledku mého hledání.
Téměř doslovný překlad z angličtiny:
?Ve světě, kde byly porušeny gravitační zákony, žil muž, který byl držen v zajetí pro vzdor těchto pravidel. Byl zde nešťasten a tak rozhodl k útěku. Bude první, kdo poběží o život, který bude záviset na mizerný gravitaci.?
I když tenhle prolog je poněkud krkolomný a obrovské nedostatky mu nejdou odepřít, musel jsem se s ním spokojit. A tak jsem se vrhl na samotné hraní.
Za pomocí dotyku na displeji se přesunete na horní platformu a po zopakování dotyku se vrátíte zpátky na dolní platformu. Žádná věda. Aby bylo o zábavu postaráno, ve vaší vytyčené trase budou překážky a místa, kde povrch bude luxusem, který vy se nebude moct dovolit. Také se budou objevovat zrychlovací plošiny, které mají tendenci se objevovat pokaždé, kdy vy nabudete falešného pocitu
?Teď jsem se do toho dostal, teď mi to jde?. Abyste byli dostatečně motivováni k vysoké rychlosti překonávání překážek, bude vás pronásledovat příslušník vězeňské služby (Ano, je to ten, kterému vadila škoda, jenž jste způsobili v cele). Může se vám stát, že během hry vy trefíte platformu, ale váš pronásledovatel nemusí mít takové štěstí a trefí místo, kde platforma naopak chybí. Ale nesmutněte, ani se nenadějete a vámi posedlý ?bachař? je hned za vámi.
Hra skrývá další dva ovládací prvky, které ale budete používat opravdu minimálně. První v podobě šneka, druhý s ikonou štítu. Po spuštění toho první se opravdu extrémně zpomalí rychlost hry a to asi po dobu 2 minut, což se vám bude hodit ne jednou. Druhý prvek doceníte v případech, kdy vám kolega bacha? bude v těsné blízkosti opravdu zatápět.
Spustíte ho, kolem vás se vytvoří štít a ten vám dá od něho na chvilku pokoj. Každé z těchto tlačítek můžete užít jen dvakrát za celou hru. A když říkám za celou hru, tak to myslíme doslovně. Ani resetování skóre vám nepomůže k tomu, abyste opět těmito schopnostmi mohli disponovat.
Co mě udivilo, byla snaha vývojářů z nás vytáhnout nějaký ten cent. A to dost potlesku hodným způsobem. V případě, že schopnost pro snížení tempa hry jste vypotřebovali, máte možnost si ji zakoupit buď za 50 tokenů (tato možnost mi nefungovala) nebo za jeden dolar. (1$ = 5 šneků). Říkáte si: ?Proč bych si něco kupoval. To zvládnu i bez toho ?. Jenže až budete dělat jednu úroveň třeba 2 hodiny, tak si vzpomenete na tuto možnost.
A hra samotná si tuto skutečnost bedlivě hlídá taky. V přídech, kdy se vám nebude opakovaně dařit, zobrazí se tabulka s větou: ?Vypadá to, že máš velké potíže. Proč nevyužiješ 1 zpomalení hry?? A dává vám na výběr mezi možnosti jasně a později. A tak to bude pokaždé, kdy vám se nebude dařit.
Říct, jak dlouho vám Story mód potrvá otočit, je troufalé. Z 90 procent to bude záležet na vás. Mě to trvalo, pokud počítáme čistou hrací dobu, zhruba 4 hodiny. Ale trpělivost, spousty nelichotivých slov a nesmírná chuť hodit telefon do věčných lovišť, nejde vyčíslit. Ale mohu vám prozradit, že Story režim skrývá 3 světy a dohromady 30 úrovní.
Pod volbou Multiplayer se skrývalo příjemné překvapení. Zpočátku jsem nevěděl, na čem vlastně jsem a napadaly mě myšlenky typu multiplayer přes bluetooth (nebo infraport J). Ale o pár okamžiků později jsem pochopil odkud vítr vane. Multiplayer nám dává možnost hrát na jednom zařízení až se 3 kamarády. A to tak, že se obrazovka rozdělí na čtyři čtvrtiny a každý má svou postavu na své části. Každý má svou část ohraničenou pouze jedním párem vnějších čar. Soupeříte mezi sebou, dokud nezůstane poslední hráč a ten je prohlášen za vítěze kola. Body se sčítají a na konci každého kola se zobrazí souhrn vítězství a stupeň vítězů.
Musíme pochválit, že takhle zhotovený režim pro více hráčů byl skvělý tah, i když ne neobvyklý. (Na trhu jsou již tituly, které mají multiplayer řešený obdobně). Každopádně doporučuji vyzkoušet. Ovšem pokud plánujete hrát ve čtyřech lidech, volte radši tablet. Tedy za předpokladu že chcete z hry samotné něco mít a nesledovat jen čtyři prsty klepajíc na něco svítícího.
Ovládání (9/10)
Očekávat u tohoto typu hry nějaké složité ovládací prvky by bylo opravdu naivní. Celá hra leží a běží v podstatě na jednom principu, a u ovládání to platí taktéž. Jak jsem se už zmínil v sekci hratelnosti, jeden dotyk bude veškerý váš pohyb, který vy bude moct ovlivnit. Reakční doba je naprosto v pořádku, takže nějaké případy kdy vy se dotknete obrazovky a nic se nestane jsou velmi ojedinělé a spíše hledejte chybu u vás a vaší schopnosti reagovat. Ani u platforem, které se nehonosí displejem o velikosti 10?“ palců, hendikep tohoto typu neočekávejte.
Ale i zde, jako u většiny her, platí, že čím větší displej, tím líp pro vás.
Grafika (10/10)
Po vizuální stránce není hře co vytknout. Úroveň po úrovni se mění prostředí, takže nějaké propadnutí stereotypu se zde nekoná. Grafika se pyšní i HD, takže očekávání ostrých detailů a skvělých barev je na místě. Hra je celkově pojata v žánru sci-fi a ten jen grafice přidává na originalitě a atraktivnosti. Za mě plný počet.
Ovšem kdybych měl tento titul srovnat s gamesou Yoo Ninja, mnohem víc mě oslovila grafika Gravity Man. V rámci objektivnosti bych měl ale i poukázat na fakt, že Gravity Man se odehrává v budoucnosti a prvky jako světla se zde vyskytují v hojné míře a tak to celé působí atraktivněji. Zatím co Yoo Ninja se odehrává v době, kdy nějaké světla a jiné žárovičky by jste hledali horko těžko a tak vyčítat jim tento fakt by nebylo na místě. Nicméně Gravity Guy má v grafice navrch.
Zvuky (8/10)
Akustická stránka hry je rovněž povedená. Rytmický doprovod, který se hodí do jakéhokoliv tempa hry, bude stát po vašem boku a občas se i nějakému tomu kývání hlavou do rytmu neubráníte. Playlist má v seznamu pouze jednu položku, ale tato skladba nám to vynahrazuje svoji délkou. Skoro 5 minut. A také svou rozmanitostí. Zhruba po každé půlminutě dochází k obměně nástrojů a celá skladba má zas o něco jiný nádech.
Očekávat u hry tohoto typu nějaký seznam, kde by se tlačily desítky skladeb, opravdu není na místě. Na druhou stranu, určitě bych se tomu nebránil.
Suma sumárum
Gravity Guy má sice příběh, ale tak nedodělaný, že kdybych ho měl přirovnat k pečenému krocanovi, tak je hluboce zmražený. Jinak jsem s hrou jako s celkem velmi spokojen a vřele vám ji doporučuji.