Ačkoliv některé internetové stránky koketují s placeným obsahem, hlavním a zdaleka nejjistějším příjmem internetových stránek a služeb je reklama. Reklamou se přitom živí i velké nadnárodní společnosti jako je Google nebo Facebook. A právě Facebook začíná zpoplatňovat i své aplikace.
Jako první přišel na řadu Instagram, sociální síť zaměřená na sdílení fotografického obsahu, kterou Facebook před nedávnem odkoupil. Na této sociální síti se začala objevovat reklama v podobě obrázků a videí, která má údajně velmi dobrou odezvu. A v tomto trendu by chtěl Facebook nyní pokračovat a to přímo ve Facebook Messengeru.
Reklama ve Facebook Messengeru by však měla vypadat docela jinak. Facebook uvedl, že v rámci aplikace bude doručovat placené zprávy od jednotlivých společností, které na Facebooku provozují své stránky. Má to ovšem jednu podmínku. Tuto zprávu dostanete pouze v případě, že jste na facebookovou stránku společnosti sami někdy napsali. Tímto způsobem by Facebook chtěl předejít spamu a vtíravé reklamně, která by u uživatelů nemusela najít pochopení.
Samozřejmě, že se finální podoba placené reklamy může ještě změnit. Není třeba jasné, jak daleko do minulosti Facebook půjde – tato sociální síť přece jenom je na světě už nějaký ten pátek (někteří lidé s ním vyrostli), takže příspěvky, které jsme napsali na zdi některých společností, už dávno nemusí být aktuální.
Reklamy se ve Facebook Messengeru začnou objevovat v druhém kvartálu roku 2016.
Zdroj: TechCrunch