Společnost IDC se pustila do průzkumu trhu tabletů. Předložené výsledky prozrazují, že v aktuálním roce prodej tabletů výrazně poklesl. Na tomto poklesu se přitom nejvíce podílí iPad.
Meziroční růst prodeje tabletů klesl z 52,5% v roce 2013 na pouhých 7,2%, které byly zaznamenány tento rok. Největší podíl na poklesu prodejů má přitom iPad. Jeho tržní podíl totiž poprvé v historii poklesl a to kvůli rostoucímu počtu levnějších variant tohoto zařízení.
I přes výrazně menší prodeje iPadu však zůstává toto zařízení zdaleka nejpopulárnějším tabletem na světě. Analytici přitom však začali chápat, že obnovovací cyklus tabletů není stejný jako obnovovací cyklus telefonů (2 – 3 roky), ale podobá se spíše obnovovacímu cyklu počítačů, který je ještě o něco delší.
Podle ředitele výzkumu pro tablety Jeana Philippe Boucharda bude příští půl rok v této oblasti velmi zajímavý. Trh s tablety by se totiž mohl změnit díky tabletům s Windows 10 či iPadu Pro.