Pátek, 29 března, 2024
DomůRecenzeBlurry Defense a Bobble Shooter - Dvě české hry, které zabaví

Blurry Defense a Bobble Shooter – Dvě české hry, které zabaví

Dnes se podíváme na dvě české hry. Obě mají sice k dokonalosti hodně daleko, ale která hra ne, že? U obou jde o první tituly nových studií, takže musíme brát tento fakt v potaz a odpustit některé nevyladěnosti, které se v každé hře naskytly.

Pomalu ale jistě se česká studia začínají ukazovat na Google Play a snaží se jít ve stopách brněnského studia Madfinger Games. Je ale jisté, že cesta bude stále více a více obtížná a tak do hry zapojují vývojáři originalitu a nápaditost, čehož mají opravdu hodně. Jako důkaz, že jsou naši programátoři opravdu výjimeční, může posloužit i hra Machinarium, která je jediná svého druhu na Google Play.

Blurry Defense

Tento titul je nejenže originálním pojetím kategorie Tower defense her, ale také skrývá velmi zajímavý údaj, při své tvorbě. Ten údaj je 14 dní. To je doba, kterou potřebovali vývojáři ze studia Brainwash, aby vytvořili svou první hru Blurry Defense. I když vývoj netrval měsíce nebo roky, jak jsme zvyklí u značek jako je například EA, přesto jde o velmi kvalitní hru, která chytne velkou část hráčské populace.

Herní princip

Jak jsem již zmínil, jde o klasickou Tower Defense hru, kde hlavním úkolem je ubránit vaše území. Vašimi nepřáteli budou různě barevné kuličky, které představují nepřátelské jednotky. Podle jejich zabarvení se dozvíte, jak silná je jejich zbroj nebo rychlost. Nejsnadnější jednotky jsou zelené, které jsou sice rychlé, ale za to lehce zničitelné. Dále tu máme červené, které jsou takový střed vlastností jednotek, a nakonec tu máme modré, které jsou velmi pomalé, zato ale na jejich zničení musíte vyvinout největší úsilí, díky jejich silné zbroji.

K tomu, abyste se mohli bránit, potřebujete nějaký obranný arzenál. Ten vám zajistí čtyři druhy zbraní. Klasickou zbraní pro obranu je zde použit kulomet, který je rychlostně velmi dobře vybaven, ale jeho účinnost na tom není nejlépe. Jako druhá cenově dostupná položka je brokovnice, která je přesným opakem kulometu. Poté zde máme mrazící věž, která zpomaluje nepřátele a nakonec laser, který je nejúčinnější, ale zároveň nejdražší zbraní ve hře.

Poletující kuličky se pohybují v koridoru, vytvořených ?blurry ? dlaždicemi. Do nich umisťujete své zbraně tak, aby vaše zvolená strategie zničila všechny nepřátelské kuličky. Pokud se vám je totiž nepodaří zničit, vašich počátečních 20 životů klesne. Počet odebraných životů závisí na tom, jaký druh kuliček vám unikl. U modrých je to 5 životů, u červených 2 životy a u zelených 1 život.

Za zničení kuliček dostáváte peníze, které dále využíváte pro stavbu dalších obranných jednotek. Vedle stavby se dají jednotky také dvakrát vylepšit. Pokud se vám zvolená strategie přestala líbit nebo ji chcete změnit, můžete zbraně prodat za sníženou cenu.

Náročnost

Nevím proč, ale zdá se mi, že čeští vývojáři jsou opravdoví hráči, ze starých dobrých časů a podle toho i hry vypadají. Nečekejte žádný tutoriál nebo úvodních 10 výukových kol, či jiné podobné procedury. Tato hra vás rovnou pošle do ostrého boje.

Nutno ale říci, že první level přeci jen trochu vybočuje a náročnost je snížena. To vše ale vynahradí hned druhé kolo, u kterého se pořádně zapotíte.

Hra má celkem 21 úrovní a náročnost se stále stupňuje, ke konci tak dochází k obrovské řežbě pro ty největší hráče. Jedna úroveň obsahuje 15 nebo 12 kol, které znázorňují fáze posílání jednotek a zároveň i zbývající dobu.

Závěr

Studio Brainwash používá tuto hru spíše jako ukázkový koncept. Pokud bude mít úspěch, přinesou vývojáři vylepšenou verzi s mnohem více prvky a náboji. Velmi pěkné gesto je to, že pokud si hru koupíte nyní, za 20 Kč, a podpoříte tak tento projekt, další a tedy kompletní hru dostanete zcela zdarma. Vývojáři se chtějí takto vyhnout případu, kdy by do hry investovali mnoho času a finančních prostředků a po vydání by si hry nikdo nevšiml. Hra je bez jakýchkoliv chyb a velmi, velmi povedenou Tower Defense hrou. Doporučuji podpořit české vývojáře!

Celkové hodnocení: 9,5/10

Android | iOS

[dmalbum path=“/wp-content/uploads/dm-albums/Blurry Defense/“/]

Bobble Shooter

Druhá hra v pořadí dnes představuje dobře známý herní mód, kde vystřelujeme barevné kuličky, tak aby vždy vytvořily minimálně trojici stejné barvy. Tento řetězec nám potom spadne a vy se můžete soustředit na další kombinace.

Za touto hrou stojí české studio Aimai, které tvoří pouze jeden člověk. Tento nezávislý vývojář se snaží především zaujmout ty příznivce, které hledají právě takovéto jednoduché ale zábavné hry. Na svém kontě jich má již více, ale bohužel pro Android pouze dvě. Ano, na iOS si tuto hru bohužel nezahrajete, ale podobných alternativ na App Storu je jistě mnoho.

Herní princip

Hlavním úkolem je spojit tři a více barevných kuliček ve snaze vytvořit co největší kombo, za které dostanete samozřejmě nejvíce bodů do skóre. Kuličky ze shora sestupují ze začátku velmi pomalu, ale s přibývajícím časem získáváte další a další level a tím pádem se rychlost sestupu kuliček zvyšuje a náročnost velmi rychle stoupá.

Hra na první pohled působí trochu staromódně, což nevyvrátí ani naprostá ani její jednoduchost. To byl první faktor, který mě od této hry velmi odpuzoval. Ten druhý byla chybovost, která se projevovala tím, že některé kuličku nespadly nebo zůstávaly na pozadí z předešlé hry. Naštěstí se tyto chyby nevyskytovaly často a snad je nějaká další aktualizace plně odstraní.

I přesto, že jsem si myslel, že si vůbec nezahraji, nakonec musím uznat, že mne hra přilákala a to hned několikrát, abych nad ní strávil nějaký ten čas. I při psaní této recenze jsem si, samozřejmě za účelem zrecenzování hry, několikrát zahrál, protože jsem chtěl překonat své předešlé nejvyšší skóre.

Závěr

Ačkoliv na mne hra ze začátku působila velmi nedobře, nakonec jsem si k ní našel cestu a nyní mohu říci, že od jednočlenného studia byla odvedena dobrá práce. Samozřejmě to chce ještě pár vylepšení, ale ty s dalšími aktualizacemi jistě dorazí.

Celkové hodnocení: 6,5/10

Android

[dmalbum path=“/wp-content/uploads/dm-albums/Bobble Shooter/“/]