Americká firma Activision, která je vydavatelem populárních videoher Call of Duty či World of Warcraft, kupuje svého britského soupeře King Digital Entertainment. Za tvůrce mobilního hitu Candy Crush zaplatí 5,9 miliardy dolarů (144,9 miliardy Kč).
Transakcí vznikne nový světový gigant na trhu elektronických her, který bude mít měsíčně více než půl miliardy aktivních uživatelů v 196 zemích světa, uvedla podle agentury AFP společnost Activision.
Podle serveru Financial Times (FT) se jedná o největší akvizici britské společnosti od doby, kdy firma Hewlett-Packard koupila studio Autonomy za 11 miliard dolarů před čtyřmi lety.
King, který vytváří hry pro mobilní zařízení a sociální média, bude fungovat jako nezávislá provozní jednotka pod vedením svého generálního ředitele Riccarda Zacconiho.
Zákazníci dávají stále častěji přednost hraní her v chytrých telefonech a v počítačových tabletech před herními konzolemi. Vydavatelé videoher tento posun sledují a přesouvají se od klasického prodeje videoher směrem k výnosnému digitálnímu trhu.
Zdroj: ČTK