Sobota, 13 dubna, 2024
DomůNovinkyIDOS aktualizoval Jízdní řády. Reklama a nepřehlednost

IDOS aktualizoval Jízdní řády. Reklama a nepřehlednost

IDOS (iDNES nebo Chaps, iDNES se tváří jen jako vydavatel a autorem aplikace by měl být samotný Chaps) dnes aktualizoval svoji aplikaci Jízdní řády IDOS. Asi by vše prošlo bez povšimnutí, kdy se nezměnil přístup v interpretaci dat jízdních řádů.

Nová verze je sice v Material Desginu, ale je roztahaná a na jednu stranu se nyní vejde méně informací. Nemluvě o tom, že některé funkce chybí. A ještě k tomu, chtějí za verzi bez reklam 49 Kč. Každý rok.

Pokud jste v posledních dnech aplikaci také aktualizovali, poskočila vám verze aplikace z čísla 1.3.3 rovnou na 2.0.2. Hlavní změna je ve vzhledu, který se nyní drží pravidel Google a jeho Material Deisgnu. Z hlavní stránky zmizela možnost prohodit místo příjezdu s odjezdem. Otočení směru se transformovalo ve tři tečky mezi puntíkem plným a prázdným, nebo v menu (tři tečky vpravo nahoře. A prázdné místo zaplnila reklama. Vlevo je vždy stará a vpravo nová verze.

IDOS stary 1

V nové verzi máte na rozšířené zadání na dosah ruky. V předchozí verzi aplikace jste museli přes ozubeným kolečkem na další stranu. Na druhou stranu v nové aplikaci se na další stranu dostanete i obyčejným psaním jména zastávky. Více animací, více vykreslování, delší čekání a větší vliv na baterii.

IDOS stary 2 IDOS novy 2

Asi největší hřích (pro mě osobně) je v seznamu vyhledaných spojení. Každý spoj je roztáhnutý na půl obrazovky, a pokud musíte tedy neustále posouvat. Ve staré aplikace se vešly skoro 4 spoje, kde se nachází jeden přestup. V nové aplikaci jsou to jen dva.

IDOS stary 3

Detail spojení se rozklikává stále, jen se nově roztáhl tak, že opět zabírá o mnoho více místa. Při cestování s více přestupy se vám vše na jednu stranu nevejde.

IDOS stary 5

Odjezdy všech dopravních prostředků z konkrétní zastávky. Bývalo to rozdělené podle jednotlivých zastávek (ano, Michelská má celkem 4 zastávky, dvě na tramvajové trati a dvě v ulici za rohem). Bylo to tedy přehledné, pokud jste chtěli najít odjezd z konkrétní zastávky. Nyní je každý odjezd jednotlivě a opět velmi málo informací.

IDOS stary 4 IDOS novy 4

Dle recenzí na Google Play soudím, že nejsem sám, komu přijde celá aplikace naprosto nesmyslná.

IDOS recenze

Její návrh je tragický a změnila se samozřejmě i ikona, včetně názvu. Nyní hledejte na své ploše místo Jízdní řády jen IDOS.

IDOS ikona stara vs nova

Dle informací o aplikaci ani není jasné, kdo ji opravdu vytvořil, jestli iDNES nebo Chaps. Jediné, co je známé, je to, že iDNES má s Chaps smlouvu na dodávání jízdních řádů. Svobodný přístup k informacím tedy měl jen iDNES a téměř nikdo jiný je nemohl používat. I nyní se Chaps stále snaží konkurenci házet klacky pod nohy a to například i tím, že tato „softwarová firma“ má všechny jízdní řády v Excelovských tabulkách.

IDOS novy 6

Pokud se chcete vrátit ke staré, i když ne úplně skvěle a moderně vypadající verzi, nabízím vám originální APK soubor ke stažení. Stačí překopírovat do telefonu, povolit instalaci z neznámých zdrojů v zabezpečení, nainstalovat a zakázat automatické aktualizace.

Ondřej Košťál
Ondřej Košťálhttp://svetaplikaci.tyden.cz/author/koky/
Dlouholetý redaktor sesterského magazínu PCTuning.cz. Baví ho focení, zajímá se o nejnovější technologie a rád o nich píše. Současně pracuje jako ajťák v jedné státní organizaci. Vlastní zařízení s Androidem, ale nepohrdne ani iOS nebo Windows (Phone).
Další články

19 KOMENTÁŘE

  1. diky moc hned jsem hledal reseni hrozneho upgradu, pomonlo moc jiz mam starou dobrou verzi

  2. „Z hlavní stránky zmizela možnost prohodit místo příjezdu s odjezdem.“ ta možnost tam je pořád, symbolizuje jí kolečko 3 tečky kolečko vedle příjezdu a odjezdu.

    • V tom případě to opravím. Osobně bych jako logičtější po kliknutí na tyto tři tečky viděl rozšířené zadání, než prohození.

    • presne tak Rastislav má pravdu, pokuď se iDos zpoplatní/zpoplatnil tak CGTransit je lepší řešení, funguje totiž i offline

  3. CG transit stojí za prd. Proč?
    1. Zpoplatněné (ale rád zaplatím za použitelnou aplikaci, což CG transit není)
    2. Každý jízdní řád stahovat samostatně.
    3. Neskutečné chyby v jízdních řádech, nalezeno v místě, kde jsem doma. A jak se můžu spolehnout, že je to někde v pořádku?

    • Nechci CGT extra chválit, zájem na tom nemám. Jsem pouze jejich spokojeným uživatelem. Vyhovuje mi nový design i intuitivnost.

      2. Mě takto vyhovuje: 90% roku stejně používám na spoje pro dojíždnění do práce – abych věděl, zda si mám či nemám pospíšit na svůj spoj. Vodím ráno děti, nemám stejné časování. Nicméně, nemám zapráskaný telefon databází x jiných měst či JŘ – když jedu na dovolenou, stáhnu si danou oblast.
      3. Dojíždím ze středních Čech do Prahy, nesetkal jsem se s vadou ve spoji. Mám ale za to, že může být chyba v databázi (poskytovatele JŘ) a ne u zprostředkovatele – CGT?

  4. Díky, díky, díky za odkaz na starou verzi! Ještě jednou díky!

  5. to anonym007 :
    To vycházíte z čeho, že CGT nezná výluky v offlinu? Plánované výluky, které se projeví přímo do samotných jízdních řádů CGT samozřejmě má i v offline datech, která jsou často aktualizovaná. V offlinu pochopitelně nejsou mimořádnosti, ale online se v aplikaci zobrazují.

  6. Dobrý večer.
    Dnes sem pouzil vaši aplikaci idos.cz vyhledávání spojů a bohužel poprvé se mě i Mé pritrlkyni
    dostalo uplne mylne informace! Docela dost a neeee v docela dobre náladě sme proběhly půl Brnem aby sme zjistili, že náhradní autobus za vlak na Křenovice nejede od tama ale od tama a ne v tolik,ale v tolik! Teď už pomalu začínám rozumět lidem který sem do teď přehlížel,je to prostě na hovno, buď to dělejte pořádně nebo vůbec! Stálo mě to docela dost peněz! !!!!!
    Honza Soukal

  7. Upgrade katastrofa! Neměli byste apk i k iDnes aplikaci ještě dříve bez reklam?

  8. Prosím, neměl by někdo starý apk! Aktualizace prosto katastrofa, nevím jak tak to možne bylo sku…

    • Dobrý den, odkaz ke stažení APK je v posledním odstavci novinky.

  9. Také mnohokrát děkuji za zveřejnění staré verze. Krom designových nesmyslů, které jste velmi dobře popsal a přidání otravných reklam, mi nová verze dokonce nabídla spojení Praha – Olomouc cestou Praha – Beroun – Praha – Olomouc, 7 hodin!!!

  10. Děkuji za možnost návratu k původní verzi. Bohumír Bednařík by se měl tiše stydět v koutě a nevylézat.

  11. Stará verze 1.3.3 mi přestala cca před týdnem fungovat – po spuštění ihned spadne (provedl jsem reinstalaci ze své zálohy, nefunguje ani 1.3.2). To samé mi dělá i starý Pubtran 4.2.5. Dělá vám to také? Trochu nechápu, že se takto chová i pokud vyzkouším první spuštění po reinstalaci bez připojení k internetu – jak by se mohla aplikace dozvědět, že je neaktuální…?

    • Ne, mě dodneška (včetně) funguje 1.3.3 bez problémů – byť chápu, že jí jistě budou chtít časem zneschopnit… :((

Diskuze je uzavřena.

Nejčtenější

Poslední komentáře