Česká internetová populace příliš neholduje herním konzolím. Z aktuálního výzkumu Nielsen Admosphere vyplývá, že nejvíce hrají lidé hry na stolním počítači, notebooku a smartphonu.
Nejčastěji využívanými přístroji k hraní her jsou jednoznačně počítač či notebook, na nichž hraje alespoň jednou za měsíc téměř polovina respondentů. Za těmito zařízeními pak následuje smartphone. Herní konzole tak zůstávají spíše v pozadí: například PlayStation využívá alespoň jednou měsíčně pouze 7 procent respondentů, Xbox dokonce jen 6 procent.
Není žádným překvapením, že intenzivnějšími hráči jsou respondenti z nejmladší věkové skupiny. 37 procent respondentů ve věku 15 až 24 let deklaruje, že hry na počítači či notebooku denně nebo několikrát za týden (a téměř dvě třetiny alespoň jednou za měsíc). Zastoupení silných hráčů je mezi muži a ženami poměrně vyrovnané, denně nebo několikrát za týden hraje na počítači nebo notebooku videohry 24 procent mužů a 20 procent žen. S nižší frekvencí hraní se pak rozdíly zvětšují – alespoň jednou za měsíc hraje hry 50 procent mužů, ale už „pouze“ 37 procent žen.
Pomocí výzkumu lze také určit, k jakému typu her v závislosti na oblíbeném zařízení se hráči nejčastěji uchylují. Na počítači či notebooku respondenti nejvíce hrají logické hry (40 %), mezi které lze zařadit například klasický Tetris, Candy Crush nebo Portal, a dále hry strategické (36 %), mezi něž patří StarCraft, XCOM, Civilizace, Age of Empires a podobně. Logické hry dominují u respondentů nad 45 let a u žen. Naopak strategické hry volí na počítači spíše muži a respondenti ve věku 15–34 let.
Na smartphonu také jasně vyhrávají logické hry, nejčastěji je na tomto zařízení hraje polovina respondentů. Vědomostní hry na chytrém telefonu upřednostňuje více než třetina. U herních konzolí pak respondenti preferují sportovní nebo závodní hry. Obecně dávají hráči z internetové populace přednost singleplayer hrám (70 %) před multiplayerovými.
A kde se hráči dozvídají o nových hrách? Nejčastěji od známých (50 %) a ze sociálních sítí (38 %). Nejmladší respondenti získávají informace ve větší míře i od youtuberů a streamerů.
Výzkum Nielsen Admosphere probíhal na vzorku 500 respondentů internetové populace starší 15 let.