Prémiové smartphony P9 a P9 Plus byly představeny v dubnu minulého roku. Jednalo se přitom o první produkty z dílny Huawei, na vývoji jejichž fotoaparátu spolupracovala legendární německá značka Leica.
Už během prvních šesti týdnů od uvedení na trh se prodalo 2,6 milionu kusů modelů P9 a P9 Plus. V prosinci, po osmi měsících, co se telefony objevily v prodeji, pak čínská společnost dokázala prolomit milník deset milionů prodaných kusů.
Smartphony získaly také řadu ocenění, například Best European Consumer Smartphone 2016-2017 od EISA nebo Best Personal Computing Device na CES Asia.
V současné době je podíl Huawei na trhu smartphonů více než 15 % ve 30 zemích světa, ve 20 zemích více než 20 %. Podle finančních výsledků z první poloviny loňského roku dosahovaly tržby mobilní divize Huawei (Huawei Consumer Business Group) 77,4 miliard RMB (11,1 miliardy dolarů) se 41% nárůstem oproti stejnému období roku 2015.
Podobně jako prodejní výsledky roste i globální povědomí o Huawei a jeho hodnota. V listopadu loňského byla firma vyhlášena nejlepší značkou spotřební elektroniky v „Best Brands 2016 – the Chinese brand ranking“ na základě spotřebitelského výzkumu agentury GfK.