Po několika měsících intenzivního vyšetřování oznámila společnost Samsung na tiskové konferenci v Soulu příčinu incidentů s telefony Galaxy Note 7, včetně opatření, které zabrání jejich opakování.
DJ Koh, prezident divize Mobile Communications ve společnosti Samsung Electronics, představil výsledky šetření a vyjádřil upřímnou omluvu a poděkování zákazníkům, mobilním operátorům a obchodním a distribučním partnerům za jejich trpělivost a podporu.
„Během posledních několika měsíců jsme spolu s nezávislými odbornými organizacemi provedli důkladné šetření s cílem zjistit příčinu incidentů Galaxy Note7,“ uvedl DJ Koh. „Dnes, více než kdy jindy, jsme odhodláni získat důvěru našich zákazníků prostřednictvím inovací, které nově zavádíme. Vnímáme je jako vstupní bránu k neomezeným možnostem a novým zážitkům.”
Zkoumání byl podroben každý aspekt zařízení Galaxy Note 7 včetně hardwaru, softwaru a souvisejících procesů, jako je montáž či testování kvality a logistiky. V rámci testování, do kterého se zapojilo přibližně 700 vědců a inženýrů společnosti Samsung, bylo analyzováno více než 200 000 kompletně smontovaných zařízení a více než 30 000 baterií.
Vyšetřování ukázalo, že příčinou incidentů u zařízení Galaxy Note 7 byla baterie. Samsung přijímá zodpovědnost za selhání a podnikne všechny potřebné kroky, aby se situace neopakovala. Společnost implementovala vícenásobné testování bezpečnosti při vývoji produktu, včetně osmibodové kontroly baterií.