Wargaming vydal dlouho očekávanou aktualizaci pro World of Tanks s pořadovým číslem 9.18. Výsledkem jsou zcela zásadní změny, které mění a řeší ty nejhorší problémy, ale současně přináší mnoho nového.
Z vyjádření vývojářů vyplývá, že podrobně zkoumali zpětnou vazbu komunity, aby mohli přehodnotit a upravit některé z klíčových prvků hry a vyřešit tak nejčastěji hlášené potíže. Update tak přináší zcela nový, na šablonách založený algoritmus pro systém tvorby týmů. Větve lehkých tanků se protáhly na X. úroveň, což pro ně znamenalo zavedení běžného rozptylu o ±2 úrovně. A nakonec: rozsáhlé úpravy dělostřelectva změnily tyto stroje v efektivní týmové hráče, a udělaly tuto třídu vozidel méně frustrující, když proti nim hrajete, a více uspokojivou, když hrajete s nimi a máte je v týmu.
Vylepšený matchmaking
Vylepšený systém tvorby týmů zavádí nový, na šablonách založený algoritmus, který vyvažuje „dokonalou“ sestavu proti rychlosti přiřazení. Nejprve se pokouší o vytvoření ±2 bitvy pomocí šablony 3/5/7. Pokud by vás sestavení dvou týmů podle této šablony nechalo ve frontě čekat příliš dlouho, tak systém trochu uvolní omezení, aby zajistil, že se do zápasu dostanete rychleji. V takovém případě můžete dostat dvouúrovňovou nebo jednoúrovňovou bitvu, které jsou vzácné. Většina bitev bude mít rozptyl o ±2 úrovně. Tímto způsobem vás čekání neunaví, a vždy skončíte se sestavou, která je optimální pro stávající situaci na serveru.
Lehké tanky na desátou úroveň
Lehké tanky nyní sahají až na X. úroveň a těší se standardnímu systému tvorby týmů o ±2 úrovně, což by mělo vytvořit pestřejší, zábavnější a napínavější hraní. Už nebudou muset nadále trpět: žádné další bitvy proti vozidlům X. úrovně pro hbité, ale křehké lehké tanky VII. úrovně. Ale ani to není vše! Po přidání vozidel nejvyšších úrovní se lehké tanky vyvinuly v samostatné bojové jednotky a dostaly celou řadu úprav vyvážení. Stále jsou to hlavně podpůrné jednotky, ale nyní jejich slušná palebná síla a skvělá rychlost dokáží ovlivnit bitvu.
„9.18 je jednou z nejdůležitějších aktualizací, která kdy byla ve World of Tanks uvedena.A to jak z hlediska problémů, kterými se zabývá, ale také z pohledu zásadních změn, které přináší do hry,“ řekl Thaine Lyman ředitel pro World of Tanks. „Byl to opravdu velkolepý úkol pro celý tým. Musím poděkovat také všem hráčům, kteří se zapojili do testování a pomohli nám změnit základní aspekty hry. V těchto změnách budeme pokračovat a budeme také nadále vylepšovat všechny představené funkce. Budeme pracovat na dalších vylepšeních, které zásadním způsobem kvalitu hry posunou vpřed.“
Revize dělostřelectva
Nová mechanika ochromení proměnila dělostřelectvo ve vozidla palebné podpory na dlouhou vzdálenost: efektivní týmoví hráči, kteří mrzačí své cíle a z dálky pomáhají stanovit směr útoku. Místo vykopnutí hráčů ze hry jediným výstřelem nyní dočasně oslabí pohyblivost, přesnost a dobu nabíjení vozidel v okruhu výbuchu granátu. Tento negativní efekt lze omezit pomocí Protistřepinových vložek, nebo odstranit pomocí Lékárniček, které jdou nyní použít vícekrát. Jakmile efekt ochromení pomine, je vaše vozidlo jako nové, a můžete pokračovat v boji.
Změn ve hře je opravdu celá řada a detaily naleznete na těchto stránkách.