Pátek, 15 listopadu, 2024
DomůRecenzeTentacle Wars - máte na to chapadla?

Tentacle Wars – máte na to chapadla?

V té válce neznají bratra ani zajatce. Neustále se snaží zvítězit. Kdyby měli krky, hned by si je uřezávali. Je to brutální boj ? a nikdy nekončí. Kde se odehrává? V nás. Ve vás. V něm. Ve mě. Kdo s kým bojuje? Infekce a zdraví, mutace a stabilita. Bojiště? Buňky. Stačí se podívat na záběry z elektronového mikroskopu a hned je jasné, že buňky v těle nemají jednoduchou existenci.

Atraktivní téma vojny v makrosvětě zpracoval nejeden film, komiks nebo hra a právě Tentacle Wars (2,39 E) přichází s další interaktivní variantou, jak by to mohlo probíhat.

Nebojte se školometské realistické simulace buněčných válek ? Tentacle Wars přistupuje k tématice značně abstraktně a ukazuje, kam se za ty roky dostal nejrozšířenější žánr na přenosných zařízeních s iOS ? a to sice logické hry.

Studio FDG zabalilo mezibuněčné válčení do kabátku logického rychlíku s vysokými produkčními hodnotami ve vizuálu a hudebním doprovodu. Na iPadech tedy přistává na pohled krásná hra.

Chapadla vpřed!

Základní princip se podobá pět let staré hře Galcon (1,99 USD) tak mocně, až by se skoro dalo říci, že Tentacle Wars je Galcon 2.0. Lidé z FDG evidentně došli k názoru, že původní hra potřebuje mohutný facelift, ale ten jim sám o sobě nestačil. Přidali proto několik nových prvků, z nichž nejvýrazněji působí speciální chapadla.

Jednotlivé buňky na bojišti chapadly spojujete a snažíte se obsadit všechny dostupné buňky dřív, než nepřátelská infekce. Každá buňka produkuje určitý počet bodů, které po chapadle předává do té další, a kterými vytlačuje nepřítele z jeho buněk.

Základní strategický princip spočívá v rozhodování, kolik bodů budou mít jednotlivé buňky. Buňky pomalu generují vlastní body, které využívají na obranu před nepřáteli a na vysunování chapadel. Po přeseknutí chapadla se buňkám na obou stranách přičte adekvátní počet bodů ? seknutí uprostřed znamená, že každá buňka dostane stejný počet, seknutím těsně u jedné buňky delegujete všechny body do druhé.

Právě přesekávání je pro vítězství životně důležité, protože infekce útočí agresivně a je nutné mít neustále ve všech buňkách co největší počet bodů.

Kdo zaváhá, prohraje

Tentacle Wars vyžaduje především rychlé reakce. Nejde tedy až tak o logickou hrou v pravém slova smyslu ? na obrazovku nemůžete dlouho zírat, a pak přijít s řešením. Od prvních okamžiků každého kola musíte střelhbitě obsazovat neutrální buňky a blokovat útoky nepřátelských chapadel a jen málokdy dostanete šanci na vydechnutí.

Tempo hry je kvalitně zvládnuté a jednotlivé úrovně přicházejí pokaždé s jiným rozmístěním buněk a překážek, takže budete od začátku do konce mít pocit, že se hra mění. To znamená asi dvě hodiny.

Ve směru hlavních herních mechanik a prezentace odvedli autoři dobrou práci. Tentacle Wars je konzistentní, rychlá a líbivá na pohled. Jenže chybí propracovanější mechaniky, které by vás přinutily ke hře se vrátit a dostatečně by variovaly jednotlivé úrovně.

V podstatě od samotného začátku známe všechna pravidla a během dalších čtyřiceti úrovní se nijak nemodifikují třeba skrz bonusy anebo jiné druhy buněk s novými vlastnostmi. Jediné překážky v relativně lehkém tažení vytváří tedy zrychlující se umělá inteligence a snaha každého hráče splnit úrovně na maximální počet hvězdiček. A to je trochu málo.

Ve dvou se to lépe táhne

Jako jistá záplata na bolístku nenaplněného potenciálu funguje multiplayer využívající GameCenter. Po zkontaktování dvou hráčů nabídnou Tentacle Wars několik arén, ve kterých můžete soupeřit do nekonečna (a uvědomit si, že i když jste hru dohráli na největší počet hvězdiček, tak v multiplayeru je tempo hraní ještě rychlejší a lidští protivníci záludnější).

I při multiplayeru se ale brzy ukáže největší bolístka hraní – starý dobrý pocit ohranosti. Arén je omezené množství a jakmile v nich najdete správné strategie, tak v podstatě neexistuje důvod, proč se do nich vracet ? když nepočítáme ty chvíle, kdy si nutně potřebujete zvednout sebevědomí zadupáním anonymního protivníka do země.

Příjemné dotyky

Řada prvků v Tentacle Wars by se přitom dala označit za perfektní. Kromě grafiky a zvuků jde především o ovládání, které je naprosto intuitivní a dokonce dosahuje mety ?dá se to hrát jedním prstem.?

Natahování chapadel a jejich přesekávání je záležitostí jednoduchého tažení nebo rychlého črtání a Tentacle Wars tak dokonale ukazuje potenciál iPadu (podobně jako Run Roo Run!) ve hrách, které nevyžadují komplikované ovládací schéma.

Obecně vzato se dá Tentacle Wars použít jako představitel jedné větve logických her na iOS. Jde o hry, jejichž obsah už nemá tolik společného s řešením rébusů a zahříváním mozku. Namísto toho předkládají pseudohádanky, které by jednoduše vyřešilo i malé dítě ? minimálně strategií ?pokus-omyl.?

Dojem z takové hry je nutně pozitivní, protože vypadá a zní pěkně a řada zákazníků se nechá ulovit na trailer. Jenže samotná hra neklade výzvy, je poměrně mělká a výrazně v ní chybí odkrývání nových bonusů nebo změna herních prvků.

Tentacle Wars jako taková vás zřejmě ty dvě hodiny bude bavit, ale rychle na ní zapomenete. Jestli hledáte výživnější logický rychlík, který vyzývá vaší inteligenci, zkuste třeba českou Escapology (0,99 USD). U té se zapotíte. Mimochodem, jestli si chcete zahrát Tentacle Wars zdarma a na počítači, tak flashovou verzi naleznete zde.

Tentacle Wars: odkaz ke stažení

  • Minimum: iPad s iOS 3.2
  • Cena: 2,39 ?
  • Výrobce: FDG Entertainmeent
  • Hodnocení: 6

[dmalbum path=“/wp-content/uploads/dm-albums/Tentacle Wars/“/]

Další články

Nejčtenější

Poslední komentáře