Při drsném hodnocení téhle kosmické lítanice mohu být obviňován z toho, že ji příliš srovnávám s dávnou divokou a zábavnou kosmickou realtimovkou Star Command Revolution. Leč není tomu tak, tyhle hry mají společné jenom jméno a fakt, že se odehrávají ve vesmíru.
Původní Star Command Revolution také nebyl ve srovnání s tehdejšími tituly zrovna špičkový, leč v případě Star Commandu pro tablety mohu jen opakovat to, co kdysi dávno pronesl můj učitel na adresu obzvláště dutého studenta: ?Tedy ve srovnání s tím, co tu pane kolego předvádíte, jsou ostatní hotové hvězdy!? Ano, přes všechny své nedostatky je původní Star Command Revolution pro MS DOS vedle tohoto produktu absolutní hvězda.
Nový Star Command předvádí strašné věci. Neselhává u něj ani grafika, ani technologie, ale herní mechanika, takže bohužel může nalákat řadu obětí na to, jak vypadá na obrázcích. Mixuje dnes celkem populární retro provedení spolu s něčím, co vypadá jako kosmický simulátor, ale ve skutečnosti je to lineární historka, jejíž hratelnost se skládá z neustále se opakujících úmorných miniher.
Počátek je slibný: Máte kosmickou loď, kterou osazujete funkčními místnostmi do volných slotů a tak si ji konfigurujete. Najímáte si posádku, aby místnosti obsluhovala.
K tomu požíváte kredity trojího typu, útočné, technologické a vědecké. Kredity si vyděláváte tak, že plníte úkoly, které vám zadává velení.
Potud by to bylo dobré. Zdálo by se, že před sebou máme buď RPG a nebo kosmický management / strategii. I když na to měli autoři možná nakročeno, zaklekli se a rozhodli se udělat hru ?interaktivněji?, což se absolutně vymstilo. Někdo si řekl, že pustit se do boje s nepřátelskou lodí a jenom po ní pálit je nuda, takže použití každého systému doplňuje minihra.
Chcete střílet z laseru? Lasery se nabíjí a až se nabijí, rozjedou se před vámi tři kolečka, která musíte ve správném okamžiku odbouchnout. Pokud trefíte správně všechna tři, laser zasahuje třikrát, pokud se netrefíte, tak za každou chybu zaplatíte ztrátou zásahu. Při odpalování rakety musíte zalokovat pohybující se čáry, ten samý princip. Že to je zajímavé a zábavné? Možná poprvé, při opakování se z toho stává úmorná otrava.
Některé funkce navíc nefungují automaticky. Pokud chcete použít rakety a nebo deflektory, musíte si je předem vyrobit. A nejen vyrobit, musíte je manuálně i sebrat. Takže neustále pohybujete výhledem a dokolečka klepete neustále na to samé. Panďuláci ovlivňují v podstatě jenom to, jestli zařízení vůbec funguje a případně jak rychle se nabíjí. Tahle hra opravdu není o nějakém plánování či manageování, ale o co nejrychlejším bouchání na to, na co bouchnout zrovna jde. A o čekání na to, až na něco bouchnout půjde.
Další atrakcí jsou ?výsadky? nepřátel na palubu vaší lodi. Bojujete s nimi tak, že nikdo nic nedělá a nechá se pobít, takže musíte ručně navolit ty panáky, které jste přidělili ke zbraňovým systémům (červené) a ručně s nimi chodit po lodi, abyste dostali nepřátele do zásahové vzdálenosti.
Panáci sami nedělají nic, jsou tupí jako dřevák ? a do toho se vám pletou jiné struktury na lodi, které čas od času naklepnete. Prostě pohoda. Protože panáci nedělají sami od sebe naprosto nic, míra frenetičnosti klepání na různá místa lodi se trvale zvyšuje. Ano, vede to k tomu, že se vaše činnost zrychluje, ale i frenetická nuda zůstává nudou!
Při hry hraní jsem poslouchal seriál The Unknown War o válce v Rusku a najednou mi došlo, že ten seriál je v mnohém podobný Star Commandu: Je udělaný z propagandistických záběrů, což znamená, že se tam neustále opakuje záběr na sovětského vojáka běžícího vpřed, záběr na německého vojáka plížícího se rozvalinami a záběr na ruskou bábušku lkající nad mrtvolou. O tom to celé je, do toho setrvale vyje ?Vstavaj strana ogromnaja? a vyprávění o samotném dění je do toho tak řídké, že se vlastně o válce v Rusku nic nedozvíte. Zvládnete tak jeden hodinový díl, ten další vám už přijde ukrutně nudný. Hlavně proto, že je úplně stejný.
No ? tak přesně takhle funguje Star Command, neustále se v něm opakují nudné aktivity a přes příslib zábavné akce vás trýzní uměle udržovanou ?frenetickou akcí?, tedy čekáním na to, až se vám nabije minihra a pak jejím opětovným zahráním. Zvládl jsem to trpět nějaké dvě hodiny a potom jsem vyměkl. Tenhle koncept je prostě špatný.
V minulosti se opakovaně ukázalo, že je blbost míchat dohromady zcela odlišné žánry, jako kombinovat dejme tomu šachy a letecký simulátor nebo adventury a akční vložky. Nebaví to nikoho. Pro milovníky miniher bude Star Command dost komplikovaný (a navíc poměrně špatně ovladatelný), ten kdo čeká nějakou kosmickou strategii, bude znechucen mělkostí a úmorností neustále se opakujících miniher.
Bodík dávám za docela pěkné retro provedení, ale tenhle kus poputuje okamžitě z tabletu. Za opakovanou úmornou činnost má být člověk placen, nikoli za ni platit sám!
Hodnocení: 4/10
Verdikt:
Opakující se kolekce nudných miniher, která se tváří jako kosmický startrekoidní simulátor.
Co se mi líbilo:
- Retro grafika
- Příběh je chvílemi mírně vtipný
Co se mi nelíbilo:
- Ani kočka, ani pes, ani simulátor, ani akce
- Vaše posádka je blbá jako štoudev
- Neustále dokolečka děláte to samé
Cena aplikace je 2,99 USD.
Aplikace se dá stáhnout odsud
[dmalbum path=“/wp-content/uploads/dm-albums/Star Command /“/]
Web výrobce je tady