Po krátké době se známý tuzemský online prodejce potravin opět ocitl pod masivním hackerským útokem. Sedmdesát minut nemohl Rohlik.cz v pátečních odpoledních hodinách plnohodnotně fungovat. Firma čelila až 33 tisícům požadavkům za minutu. Útok byl výrazně silnější než ten předchozí, který se uskutečnil v srpnu.
Opět šlo o DDoS, při kterém se e-shop přehltil četnými požadavky vysílaných z rozptýlených počítačů po celém světě. Předchozí útok ze 7. srpna zahltil Rohlik.cz až 5 000 požadavky za minutu. To v pátek byl úder několikanásobně silnější. „Byli jsme poučeni a tentokrát jsme rychleji aplikovali záchranná opatření, především jsme museli ihned odříznout přístupy ze zahraničí,“ popisoval Ondřej Klamt, technický ředitel společnosti Rohlik.cz.
Potíže byli především s nefunkčním serverem, který se kvůli napadení resetoval a musel se opět nakonfigurovat. „Opravdu to byl nejhorší hackerský útok, se kterým jsme se v Rohliku.cz střetli. Vše se nám ale podařilo uchránit. Vysvětlení pro to nemám, ale zároveň mi to tentokrát už nepřijde jako náhoda. Bohužel, DDoS útoky jsou zákeřné také tím, že jejich původ je téměř nemožné vystopovat,“ dodal Ondřej Klamt z Rohliku.cz.
Rohlik.cz čelí letos útokům kyberzločinců opakovaně. Kromě červnového DDoS se na něj hackeři zaměřili například už i v březnu, kdy na e-shop na zhruba deset minut umístili pornografický materiál.