Čtvrtek, 19 prosince, 2024
DomůRecenzeRecenze: Já, padouch vs. Univerzita pro příšerky

Recenze: Já, padouch vs. Univerzita pro příšerky

Je léto a to znamená jedno. Do kin se dostává celá řada snímků, na které čekalo publikum s velkými očekáváními i několik měsíců.  A už se tak trochu stává zvykem, že spolu s příchodem filmových snímků na plátna kin, přichází i aplikace s filmovou tématikou na mobilní platformy. To platí i pro snímky Já padouch 2 a Univerzita pro příšerky. Neřeknu vám sice, který z těchto animáků je kvalitnější nebo který se momentálně těší větším ovacím ze strany diváků. Ale co se týče jejich ztvárnění na mobilní platformy, k tomu už bych měl co říct.

Co si budeme povídat, hlavním účelem za kterým jsou hry s tématikou filmů vydávány, je marketing. Opravdu jen výjimečně jsem se setkal s hrou na mobilní platformy, kterou bych mohl označit za plnohodnotný herní titul. Protože ve většině her tohoto typu sází vydavatelé na již ověřený koncept, který se už objevil na trhu. Takže jsem v očekáváních velmi střízlivý.

Despicable Me/Já padouch

Tento kousek vznikl pod taktovkou Gameloftu, což už předem ve mně evokuje očekávání jisté úrovně kvality. Už ze screenů hry, které jsem ještě před stažením zkoukl, mi bylo jasné, že jedním z pilířů hry budou žlutí poskoci hlavního hrdiny filmu, mimoni.

Hra začíná menším intro videem, ve kterém se dozvíte, že tady to všechno se točí kolem skóre, skóre a ještě jednou skóre. Snem vaší postavy je vyhrát pohár, mimoň roku. Jenže jeden z Mimoňů vás předběhl. Dosáhl skóre 79 000 bodů a stal se mimoněm roku. To je ale přeci Váš sen! A jsme na počátku vaší poutě, kdy se pokosíte tento trumf získat za pomocí vaší píle.

Jak jsem se už v úvodu zmínil, u her tohoto typu jde převážně o ƒ“promo“ charakter a koncept hry je často zkopírován od titulů, které (většinou) zaznamenaly velký úspěch nebo se jedná o nestárnoucí klasiku, tím rozumějte například pinball. Tento titul se řadí do této kategorie. Koncept je převzat od titulu Temple Run, který s typem této run akce přišel, dle mého mínění, jako první na trh. Za předpokladu, že jste s TR ještě neměli tu čest se střetnout, ve zkratce shrnu, o co se jedná. Postava běží sama a na vás je aby se vyhýbali jednotlivým překážkám v cestě a přizpůsobovali se neustále novým změnám prostředí. Směr a změnu pozice měníte za pomocí, většinou jednosměrných pohybů, prstu po displeji.

Z počátku se hra odehrává v útrobách podzemí, kde se budete po určitou dobu pohybovat. Po té co porazíte padoucha Vektora, přesouváte se na zemský povrch. Tam budete probíhat lidskými obydlími a dalšími objekty.

Během hry budete sbírat banány, které pak můžete směnit za různé vychytávky. Patří mezi ně například změna herního charakteru, při čemž každý z nich má ještě na víc nějakou speciální schopnost na víc.

Hře se nedá odepřít jistou špetku humoru a obrovskou lžíci roztomilosti. Jestli jste viděl film Já padouch nebo aspoň některé z videí s mimoňi, víte, o čem mluvím.

I když se jedná podstatě o kopii, co se týče samotného principu hry, podpis Gameloftu jde vidět opravdu znatelně. Věřím tomu, že samotní francouzští vývojáři film Já padouch shlédli opravdu nesčetněkrát, aby vyždímali z něj tak velké množství prvků, které se objevuje ve hře. Za což jim patří obrovské uznání.

Díky brilantnímu zpracování, 3D grafice a do detailu vybroušeném prostředí, na chvilku i zapomenete, že se vám snaží producenti vtlačit do hlavy myšlenku: „Dívej, jak jsou ti mimoni roztomilí! Běž do kina! Vezmi sebou sestru, bratra, tátu, mámu!“

Máte rádi Temple Run a Já padouch jedničku a dvojku? Stahujte. Budete mít druhé Vánoce. Těm ostatním hru doporučuji také, jen nebudete z toho tak nadšeni, jako skalní fanoušci kombinace těchto dvou věci.

[dmalbum path=“/wp-content/uploads/dm-albums/J padouch/“/]

Monsters U: Catch Archie/Univerzita pro příšerky

Studio Pixar, které stojí za tímto filmovým snímkem, se rozhodlo pro spolupráci na tvorbě hry, vybrat studio Disney. Ono to má taky své logické opodstatnění. Proč tahat dříví do lesa? Pixar je dceřinou společnosti The Walt Disney Company.

Hned po spuštění se spustí krátké video, které vás zavede na pokoj dvou hlavních hrdinů Mika (ten jednooký) a Jamese (ten chlupatý). Když přeskočíme nějaký ten dialog, jsme uvedeni do jádra problému, jenž vznikl. James chová na pokoji prasátko. To sebere Mikovi klobouk a vyskočí z okna. Mike ho honí po univerzitním kampusu, snaží se ho dohonit a získat tak svůj módní doplněk zpátky.

Koncept hry je zde identický, jako u Já padouch, akorát úhel kamery je trochu jiný a princip uhýbání je tady nastaven  jinak. Mike totiž uhýbá do úhlopříčky, ne do roviny. Určitě si říkáte, že to není problém a že svou pozornost směřuji na malichernosti, ale při vyhýbání se jednotlivým objektům vám dojde opravdu rychle, o čem a proč o tom mluvím. Musíte jednat s dvakrát větším předstihem.

Čeká vás celkem 10 kol stíhání prasátka, přičemž co kolo, to těžší je úroveň obtížnosti.

Grafika každopádně stojí za zmínku jako jeden z hlavních tahounu tohoto titulu. A pokud si ještě stáhnete volitelnou HD grafiku, určitě neprohloupíte. Hra hned po spuštění vám dává tuto možnost. Záleží na vás, zda ji využijete.

[dmalbum path=“/wp-content/uploads/dm-albums/Univerzita pro perky/“/]

Suma sumarum

Tento příklad, který tady uvedu, bude mluvit za vše a odhalí vítěze dnešního duelu. Velikost hry Despicable Me je zhruba 11 MB. Dostane propracovanou oddechovou akci se skvělou grafikou. Budete se k ní vracet, protože vás v ničem neomezuje. Jde tu pouze o skóre. Jsou zde i motivační prvky pro sběr banánů, takže to není tak úplně bezúčelné.

Titul Monsters U: Catch Archie vám na paměti zabere slušných 50 MB. A co dostanete? Z těch úctyhodných 50 MB velikosti tvoří dobré dvě čtvrtiny video vystřihnuté ze samotného filmu. Potom dostanete nemastnou, neslanou akci se zajímavým systémem vyhýbání se objektům, kterému jsem nemohl ani za mák přijít na chuť. A jste omezeni na 10 kol.

U Univerzity pro příšerky mi přišlo, že se vydali úplně jiným směrem. Udělali čistě doplňkový produkt, který opravdu nese znaky čistě marketingového produktu. Nezbývá mi než doporučit, aby se příště Disney inspiroval u Gameloftu, jak že se ty hry, které mají v sobě marketingového ducha, s mnohonásobně větším počtem stažení, vlastně dělají. Ode mě malá rada od které se může Disney odpíchnout. Nevkládejte do hry výstřižek z filmu. Zkuste mě přimět jít do kina na váš snímek trochu méně okatým a méně otřelým způsobem. A jako bonus, velikost vaší aplikace také závratně klesne.

Předchozí článek
Další článek
Patrik Neto
Patrik Neto
Redaktor, který se zaměřuje na aplikace a hry především na platformě Android. Taktéž fanoušek informačních technologií obecně.
Další články

Nejčtenější

Poslední komentáře