V nedávno zveřejněné zprávě Brand Finance Global 500 za rok 2020 se společnost Huawei umístila na desátém místě a celkově je v žebříčku třetí firmou původem z Číny. Hodnota značky meziročně vzrostla o 4,5 % na 65,1 miliardy dolarů.
Brand Finance ve své zprávě uvádí, že technologie 5G je pro telekomunikační sektor velkou příležitostí. Zároveň zdůrazňuje expanzi Huawei na trhy, kde dominují tradiční hráči. Největší zastoupení v pětistovce nejhodnotnějších značek má USA. Až 205 firem s kombinovanou hodnotou 3204,6 miliardy dolarů pochází z této země. Následuje Čína, a to se svými 70 společnostmi s kombinovanou hodnotou 1334,2 miliardy dolarů.
Z hlediska zastoupení, vede i nadále sektor technologií. Z 500 nejcennějších značek až 46 z nich pochází z tohoto odvětví. Společná hodnota těchto značek činí 986,5 miliard dolarů. Huawei je jedinou čínskou technologickou společností, která se umístila v první desítce.
V roce 2019 společnost Huawei dodala více než 240 milionů kusů smartphonů a podařilo se jí udržet si pozici druhého největšího výrobce chytrých telefonů na světě. Firma prodala více než 44 milionů kusů svých vlajkových lodí série Mate a série P, přičemž v této kategorii zaznamenala meziroční prodejní nárůst o 50 procent. Od prosince 2019 navíc prodala 6,9 milionu kusů 5G smartphonů.
V budoucnu se společnost Huawei nadále plánuje angažovat ve strategii integrovaného ekosystému, propojující všechny inteligentní technologická zařízení. „Čeká nás náročný rok, ve kterém se budeme snažit naplnit naše výzvy a plány. Představíme aktualizace v našem vlastním ekosystému Huawei Mobile Services, budeme se podílet na budování 5G sítí, a i nadále budeme naplňovat vizi naší společnosti a tou je přinášet připojení každému jedinci, domácnosti a organizaci pro dosažení plně propojeného, inteligentního světa,“ uvedla PR manažerka Huawei pro produktové portfolio Gabriela Löbel.