Muže a ženu v sauně, mobilní telefon značky Nokia 3310 a fanouška tvrdého rocku znázorňují první tři „národní emodži“, které zveřejnilo finské ministerstvo zahraničí. Brzy si budou moci lidé stáhnout až třicet podobných elektronických obrázků znázorňujících typické rysy severoevropské země.
„Finské emodži vznikly s humorem,“ uvedla mluvčí ministerstva zahraničí Petra Themanová. „Doufám ale, že světu řeknou něco více o našich zvláštních rysech, ale i o našich silných stránkách,“ dodala. Jednou z nich je prý například odzbrojující upřímnost obyvatel Finska.
Obrázky emodži se používají v elektronické komunikaci většinou k vyjádření emocí. Finské emodži se objeví mimo jiné také v elektronickém adventním kalendáři, který ministerstvo zpřístupní ve 13 jazycích včetně čínštiny, arabštiny a hindštiny.
Podle ankety finského deníku Ilta-Sanomat se nápad s emodži líbí 75 procentům dotázaných. Ozvala se ale i řada skeptických hlasů obviňujících ministerstvo z plýtvání veřejnými prostředky. Někteří lidé dokonce zveřejnili vlastní návrhy na finské emodži. Kdyby bylo po jejich, nabízelo by ministerstvo zahraničí například obrázek finské vlajky či láhve vodky.
Zdroj: ČTK