České vývojářské studio Geewa slaví úspěchy s novou mobilní hrou Smashing Four a to především na americkém trhu. Celosvětově tento titul hraje více než dvě stě tisíc hráčů denně a Smashing Four dál roste. Měsíční tržby se pohybují kolem milionu dolarů, což ze Smashing Four dělá nejvýdělečnější hru pro smartphony vytvořenou letos v ČR.
Pokud jde o pořadí nejvýdělečnějších mobilních her ve virtuálních obchodech ať už Apple či Google, dostala se nová hra z dílny společnosti Geewa celosvětově na zhruba dvousté místo. „To nás nesmírně těší, vždyť před čtvrt rokem jsme se radovali z toho, že jsme na čtyřstém místě. Růst tržeb za tři měsíce je skutečně raketový. Z čeho máme obzvlášť radost, je to, že se nám daří oslovovat hráče na americkém kontinentě, především v USA. To je opět významný kvalitativní posun od minula, kdy jsme se s předchozí hrou prosadili spíš v Asii,“ říká zakladatel Geewy Miloš Endrle.
Trh s bezplatnými hrami pro mobilní telefony se od her pro PC a herní konzole výrazně liší. Mobilní trh je založený na permanentní marketingové kampani a využívání analytických dat o chování hráčů. „V současnosti investujeme do marketingu de facto vše, co vyděláme, tedy skoro milion dolarů měsíčně,“ dodal Endrle. Podle něj je reálné dostat se mezi padesátku nejlepších her. Geewa se soustředí na Smashing Four, hru, ve které hráči ovládají hrdiny bojující mezi sebou na bázi kulečníkové fyziky. Ovšem zároveň připravuje další titul, který by její nabídku na trhu mobilních her rozšířil. „Nejlepší hry vydělávají až jeden milion dolarů denně a na vrcholu se udrží tři až pět let. My u Smashing Four očekáváme minimálně stejnou životnost. Hru stále rozvíjíme a posilujeme pozici lídra v oblasti her hráče proti hráči založených na reálné fyzice a jasných pravidlech,“ doplnil.
[appbox appstore id1230892664]
[appbox googleplay com.geewa.smashingfour]
Podle Miloše Endrleho patří Česko mezi vývojářské špičky. „Máme talentované lidi, vzdělané nejen v technologiích, ale i v dalších důležitých oborech jako je hudba, výtvarné umění, či psychologie,“ říká Geewa. Zároveň ale dodává, že je škoda, že v Čechách se nepodařilo navázat na dílo Karla Zemana nebo Jiřího Trnky. Hry dávají kreativním lidem možnost na tuto tradici navázat a situace se podle něj stále zlepšuje. Stále aktivnější totiž začínají být vývojáři sami. Letos na jaře založili Asociaci českých herních vývojářů s cílem chránit a prosazovat zájmy místních tvůrců, spolupracovat s institucemi státní správy a podporovat rozvoj herního průmyslu v Česku. Podle Endrleho je dobře, že se o hry začíná zajímat stát. Především proto, že herní průmysl je oborem budoucnosti, přináší nejen peníze, ale hlavně inovace a atraktivní pracovní příležitosti skutečně globálního rozměru.
Českým vývojářům her se celosvětově daří. Úspěšná byla například série Mafia nebo nejnověji titul Kingdom Come. Český herní trh generuje ročně tržby mezi dvěma a třemi miliardami korun.