Prodej smartphonů v Česku se loni zvýšil o 2,4 procenta na 2,7 milionu, zatímco Na Slovensku trh rostl o deset procent na 1,3 milionu dodaných zařízení. Největší vzestup v dovozu na obou trzích nastal v posledním čtvrtletí loňského roku, a to především na Slovensku, kde objem dovozu telefonl vzrostl v porovnání s třetím čtvrtletím o 61,6 procenta. Uvedla to analytická firma IDC.
V roce 2016 se český a slovenský trh smartphonů soustředil kolem čtyř značek: Samsung, Huawei, Lenovo a Apple. Samsung zůstal na prvním místě na obou trzích s približně 30% tržním podílem na objemu dovozu, zatímco Huawei a Lenovo bojovali o druhé místo. Lenovo skončilo na druhém místě na Slovensku a třetí v České republice. Apple byl v obou zemích stabilní na čtvrtém místě. *Český trh je pro prodejce obecně náročnější na budování a obranu svých pozic, neboť mobilní operátoři v České republice drží jen asi 40 % trhu, ve srovnání s přibližně 70 % na Slovensku,“ uvedla IDC analytička Ina Malatinská.
Pro všechny ostatní hráče byl rok 2016 těžkým rokem, a to v České republice i na Slovensku. Microsoft, Sony, HTC, LG a Alcatel se ve čtvrtém čtvrtletí roku 2016 staly marginálními hráči na obou trzích, když každý měl méně než tříprocentní podíl na trhu.
Přibližně 80% smartphonů dodaných v České republice a na Slovensku ve čtvrtém čtvrtletí roku 2016 podporovalo standard Long Term Evolution (LTE). Průměrná prodejní cena LTE smartphonu meziročně poklesla o 7,9% v České republice a o 11,6% na Slovensku.
Není divu. Huawei nastoupilo docela dravě a má vynikající poměr cena/výkon.