Podle firmy Counterpoint vzrostl na konci uplynulého roku podíl telefonů s iOS na japonském trhu na 51 procent. iPhony si kupují stále častěji také zákazníci v Jižní Koreji, a to zejména na úkor domácích značek.
Za úspěch Applu na asijských trzích může zejména uvedení nových modelů 6 a 6 Plus s většími displeji, na což tamní zákazníci slyší.
Na konci roku 2014 zabíral cupertinský kolos 33 % jihokorejského trhu se smartphony. Naopak podíl Samsungu klesl z 60 na 46 %. V témže období (říjen až listopad) se nedařilo ani dalšímu domácímu výrobci – LG, který skončil na 14 % a celkově se propadl na třetí místo za Apple.
Samsung je stále jasně největším výrobcem chytrých telefonů na světě, za poslední půlrok mu ale velmi výrazně klesl tržní podíl. Trh se totiž štěpí a mezi velké výrobce se tlačí stále více čínských společností. Své pozice úspěšně posiluje také Apple.
Zdroj: WSJ