Nejlepší arkádová závodní série je zpět! Již osmý díl Asphaltu se po malém zdržení konečně dostal na mobilní zařízení, a to v plné parádě. Tentokrát nese hra podtitul Airborne. Vývojáři slibovali krásnou grafiku a mnoho akcí. Dostáli svému slovu? Více se dozvíte v dnešní recenzi!
Gameloft dával dlouho dopředu jasně najevo, že půjde o opravdu dobrou závodní hru. Snažil se velmi citlivě pouštět do světa nové fotografie i trailery a nakonec na veletrhu E3 oznámil nebo spíše připustil datum vydání na 8. srpna. To způsobilo řadu nedorozumění, protože většina webů poté považovala tento termín za oficiální. Jak se ale později potvrdilo, informace byla mylná a oficiální datum vydání bylo stanoveno na 22.8.2013.
Grafika a zvuk
Dnes začneme záměrně trochu netradičně, a podíváme se nejprve na vizuální zpracování. Grafika byl totiž bod, o který se vývojáři často opírali a dávali jasně najevo, že bude dokonalá. Kvalita grafického zpracování se opět o krok přiblížila ke konzolím. Detaily textur, stíny, odlesky světel, nitro, rozmazání okolí při vysokých rychlostech, povrch tratě, efektivní bouračky a v neposlední řadě výborně propracovaná auta. To vše hra nabízí ve velkolepé kvalitě, ale nedosáhne na ni každý.
Asphalt 8 bohužel trpí velmi špatnou optimalizací,a tak i v případě, že máte relativně výkonný telefon, nemáte zajištěno, že si hru zahrajete na plné detaily. V nastavení najdete celkem čtyři možnosti nastavení kvality grafiky a rozdíly jsou opravdu znatelné. Na obrázku níže si můžete prohlédnout srovnání, jak vypadá grafika na maximální a nejnižší detaily. Ani snížení detailů vám však nezaručí, že hra bude plynulá. Asphalt 8 jsem měl možnost testovat na HTC One X+ a ačkoliv tento telefon ještě nepatří do starého železo, hru jsem plynule rozjel jen na velmi nízké nebo nízké detaily. Na internetu se již nyní objevují reakce hráčů, že ačkoliv mají silný telefon, hra se škube a laguje. Tento problém se nese s hrami od Gameloftu už delší dobu a tak nezbývá než čekat, zda se nějaké změny nedočkáme v budoucích aktualizacích.
Hlasitá a nadupaná elektronická hudba, která je doplněna o realistický zvuk motoru. Asi takto by se dalo charakterizovat ozvučení hry. Pokud ale chcete slyšet jen jeden z těchto zvuků, není problém. V menu si bez problémů můžete nastavit hlasitost hudby a motorů. Všechny zvuky jsou dobře zpracované, a to včetně zvukových efektů při bouračkách.
Herní režimy – singleplayer
Asphalt 8 toho nabízí opravdu hodně. Kromě klasických závodů v menu najdete na výběr závod Knockdown, ve kterých úmyslně narážíte do soupeřů a snažíte se mít nejvíce nabouraných nebo spíše zničených aut na svém účtu. Nehybí ani dobře známá Eliminace, závod driftu a duely mezi značkami, kde si musíte zakoupit jeden z vozů dvou značek a závodit proti té druhé. Poslední režim v singleplayeru je Infected, který je úplnou novinkou nahrazující nepříliš oblíbené časovky.
Závod Infected spočívá v tom, že vás nějaký závodník na začátku tratě „infikuje“, tím pádem vaše auto zezelená. Infikované jsou i ostatní vozy, pokud jim infekci předáte nebo si jí předají mezi sebou. Od doby infikování se vám začne odpočítávat čas, který po uplynutí zapříčiní výbuch vašeho auta. Pokud ale nechcete explodovat, stačí narážet do ostatních, jezdit blízko kolem aut v normálním provozu, skákat nebo sbírat nitro. V těchto závodech je navíc nitro stále naplněné na maximum.
Multiplayer
Silnou stránkou Asphaltu 8 má být multiplayer, na který byl při vývoji kladen velký důraz a já mohu s radostí říci, že se vše povedlo a v tomto režimu se tak zabavíte daleko více než ve hře pro jednoho hráče. Do jedné místnosti se může připojit až osm závodníků. Každý si poté vybere jednu mapu a typ závodu, přičemž vybrány jsou ty, které získají nejvíce hlasů. Místnost ale nečeká na úplné zaplnění osmi hráči. Pokud se do časového limitu nikdo nepřipojí, hra začne třeba se sedmi závodníky. Musím ale dodat, že se mi zatím nestalo, abych v místnosti trpěl nedostatkem hráčů. Vaše výkony můžete sledovat v žebříčku World Series, kde se shromažďují data z on-line závodů.
Obsah hry a Ovládání
Kromě nekonečného počtu závodů v on-line World Series máme k dispozici kariéru, která v sobě ukrývá až 180 závodů rozdělených na 8 sezón. Tyto závody jsou uspořádány podle typu a kategorie aut, kterých je ve hře celkem pět. Nikdy se tak nesetkáte se situací, kdy by spolu závodily vozy nejsilnější třídy S s nejslabší třídou D.
V pěti třídách najdeme celkem 47 licencovaných aut, jako například Pagani Zonda R, Ferrari FXX, Dogde Viper, Bugatti Veyron nebo Lamborghini Venono. Oproti předchozímu Asphaltu je ve hře 80 % nových vozů. Zajezdíme si také na nových tratích, a to ve velkoměstech jako jsou Benátky nebo Londýn, ale i na dalších méně obvyklých místech, například v Islandu nebo v Nevadské poušti.
Ovládání není žádným velkým překvapením. Vývojáři zachovali základní strukturu a přidali několik nových možnosti rozložení. Defaultně je nastaveno zatáčení pomocí gyroskopu a a brzdění i driftování neviditelným tlačítkem v levé části obrazovky, jak jsme ze série Asphalt zvyklí. Možnost aktivace nitra máme kliknutím do pravé části obrazovky. Druhá možnost je podobná, jen dojde ke zviditelnění tlačítek a akceleraci je nutné provádět manuálně. Třetí možnost vypíná gyroskop a nahrazuje ho virtuálním volantem, ale ten v žádném případě nedosahuje takových kvalit, aby jej bylo možné dlouhodobě používat. Poslední možností je ovládání dotyky na levou nebo pravou stranu s brzdami a nitrem v obou polovinách displeje. Tato možnost je pro mne nejpřijatelnější.
Skoky a zkratky
Malou novinkou jsou v Asphaltu 8 skoky. Skákalo se i v minulém díle, ale ne tak velkolepě jako tady. Různé nájezdové rampy, po nichž vyskočíte do vzduchu, jsou někdy zakroucené, takže se dočkáte i nejrůznějších otoček s autem. Za každý skok dostáváte nitro. Arkádové pojetí hry potvrzuje i potlačená fyzika u skoků, protože s autem můžete zatáčet i ve vzduchu
Na tratích se ukrývají zkratky, které vám někdy mohou pomoct zkrátit cestu, ale na druhou stranu můžete narazit i na dlouhou objížďku a ztratit tak pár pozic v závodě. Záleží pouze na vás, zda chcete riskovat nebo vsadit na jistotu a držet se na hlavní cestě.
Závěr
Mnozí na internetu srovnávají Asphalt 8 s Real Racing 3 a hádají se, která hra je lepší. Osobně myslím, že tyto dvě hry toho mají jen pramálo společného a proto se nedají porovnávat. RR3 je realistický simulátor závodů na okružních tratích, kdežto Asphalt 8: Airborne je závodní arkáda ve městech za běžného provozu.
Gameloft nezklamal, neboť připravil pokračování, které je hodno série Asphalt. Skvělá grafika, plno závodů, multiplayer pro osm hráčů, nájezdové rampy, nespočet nových aut. To vše v sobě skrývá tato hra s podtitulem Airborne, kterou si můžete pořídit jen za 20 korun, což je opravdu skoro zadarmo. Jediné, co mi kazí pocit z dokonalosti, je již zmíněná špatná optimalizace pro různá zařízení.
Hodnocení: 9/10
Plusy
- dlouhá herní doba
- skvělá grafika
- velké množství aut a tratí
- skoky a multiplayer
Mínusy
- špatná optimalizace
[appbox googleplay com.gameloft.android.ANMP.GloftA8HM ]
[appbox appstore id610391947 ]
[dmalbum path=“/wp-content/uploads/dm-albums/Asphalt 8 Airborne/“/]
Gate drift jak dostat víc bodů jsem nováček a s tímto jsi nevím rady poradte smykama někde naskakují ale málo stále 4 děkuji