Včera představený automobil Škoda Kodiaq je díky technologii od Vodafonu prvním modelem tuzemského výrobce, který je plně připojený k síti. Elektronická SIM karta, která je ve voze zabudovaná, zajišťuje stálé připojení přes síť operátora. Díky té má majitel vozu prostřednictvím služeb Care Connect neustále k dispozici velké množství informací o stavu vozidla.
Mezi ně patří například údaje o místě, kde byl automobil naposledy zaparkován, informace o tom, zda jsou okénka otevřená či zavřená, údaje o zbývající dojezdové vzdálenosti a mnoho dalšího. Mezi další funkce vzdáleného přístupu patří např. online upozornění při spuštění alarmu, oznámení o opuštění vozidla uživatelem přednastavené oblasti nebo ovládání klaksonu a výstražných světel (třeba pro snazší lokalizaci vozu na parkovišti).
Prvky proaktivního servisu pak umožní naplánovat online servisní prohlídku nebo konzultovat dotazy přes infolinku. V případě potřeby lze přivolat pomoc na cestě, která zároveň obdrží přesné informace o konkrétní závadě na vozidle. Technika navíc v reálném čase zaznamená případnou nehodu a automaticky naváže kontakt s centrálou nouzového volání značky Škoda.
Podle operátora veškerá komunikace s vozidlem Kodiaq probíhá v uzavřeném a zabezpečeném systému. SIM karta, která je v automobilu napevno zabudovaná, je propojena se systémem servisních služeb automobilky Škoda a data přijímá a odesílá výlučně v rámci tohoto systému. Veškeré informace a funkce vozidla jsou tak chráněny proti útokům zvenčí.
Součástí Care Connect je rovněž tlačítko nouzového volání eCall. Tato služba by se v Evropě měla stát standardním vybavením vozů až v roce 2018, ve voze Kodiaq je však dostupná jako součást služeb Care Connect již nyní, uzavírá v tiskové zprávě Vodafone.