Přestože se zdálo, že postavičky pokémonů zažily vrchol své popularity v 90. letech, dnes už můžeme toto tvrzení začít zpochybňovat. Svět totiž „překvapila“ hra pro chytrá zařízení Pokémon Go, která přišla na trh 6. července. Dnes už je tato novinka celosvětově úspěšnější než leckteré populární sociální sítě, v Česku o ní má povědomí už 58 % internetové populace. Ukázal to aktuální výzkum společnosti Nielsen Admosphere.
Hraní Pokémon Go se v Česku věnuje 7 % internetových uživatelů starších patnácti let. Celkem nepřekvapivě se k němu nejvíce hlásí nejmladší věková skupina 15-24 let: ve svém smart zařízení už má hru čtvrtina z nich, zatímco z respondentů starších 35 let ji nehraje takřka nikdo.
Ti, kteří o hře slyšeli, ale zatím ji nehráli, dále odpovídali na to, zda přemýšlí, že ji v budoucnu budou hrát: více než tři čtvrtiny se přitom shodly na tom, že ne. 15 % se k hraní chystá.
S fenoménem Pokémon Go úzce souvisí i pojem tzv. rozšířené reality (augmented reality), neboť hra propojuje klasické herní prostředí ve smartphonu či tabletu a reálný svět. Uživatele tak nutí vyjít se svým chytrým zařízením ven a pokémony „odchytávat“ na konkrétních místech zaznačených v mapě. Pojem rozšířená realita však necelé tři čtvrtiny dotázaných ve výzkumu neznají. Hry založené na tomto principu zajímají 14 % lidí, necelou třetinu dotázaných však nezaujaly.
[…] minulého víkendu. Virtuální postavičky loví sedm procent Čechů, tedy každý 14. uživatel. Uvedla to společnost Nielsen […]
Be the strongest POKEMON http://czpokemon.mooo.com