Sony se nadále potýká s propadem konkurenceschopnosti. V období červenec až září dodalo do distribuční sítě pouze 6,7 milionu kusů chytrých telefonů značky Xperia, což je téměř o třetinu méně než ve stejném období loni.
Provozní ztráta mobilní divize za uplynulé čtvrtletí činila 20,6 miliardy jenů, což je přibližně 176 milionů dolarů. Tržby z prodeje chytré elektroniky klesly meziročně o 15 % na 279,2 miliardy jenů.
Japonský výrobce se potřebuje dostat co nejrychleji znovu na koně. Pomoci by mu mohlo tradičně silnější období Vánoc a také nedávno představená řada Z5. Vrcholem její nabídky je model Z5 Premium, který jako první mobil na světě nabízí displej s rozlišením 4K, tedy 3 840 × 2 160 obrazových bodů.
O osudu mobilní divize Sony se rozhodne zřejmě příští rok. Pokud bude i nadále výrazně ztrátová, není vyloučeno, že dojde k jejímu prodeji. Ještě hůře než Sony je na tom tchajwanské HTC. Firma se už několik let motá v bludném kruhu. Vyrábí slušné smartphony, jenže je téměř nikdo nekupuje.
Zdroj: Fonearena
Musím se přiznat, že Sony i HTC to přeji. Kdo by ty jejich nové předražené krámy kupoval. K čemu mi je 4K displej a obrovská komprese fotografií (i když mají skvělou optiku) v případě Sony a u HTC je to příšerný foťák, u nových modelů hnusný design, který u HTC One M8 byl krásný.