Pondělí, 16 prosince, 2024
DomůNovinkyAnalýza firmy Gartner: Co stojí za růstem přenesených mobilních dat?

Analýza firmy Gartner: Co stojí za růstem přenesených mobilních dat?

Podle analytiků společnosti Gartner vzroste objem přenesených dat v mobilních sítích v letošním roce o 59 %. Za tři roky bude více než 60 % mobilních datových přenosů představovat video. V roce 2018 bude na LE telefon připadat v průměru 5,5 GB přenesených dat měsíčně.

Analytička společnosti Gartner Jessica Ekholm nabízí v předstihu před nadcházející konferencí MWC 2015 (Mobile World Congress 2015) odpovědi na otázky týkající se vývoje v oblasti přenosu mobilních dat.

Otázka: Jak budou využívána mobilní data v tomto roce?

Odpověď: „Mobilní datové přenosy porostou v letošním roce dvouciferným tempem. V Gartneru očekáváme, že se letos bude jednat o 59 %. Je to dáno zejména novějšími a rychlejšími sítěmi, rostoucím počtem jejich uživatelů a dostupnějšími 3G a LTE telefony, které napomohou růstu těchto datových přenosů. Přestože se zákazníci zajímají o rychlost a spolehlivost sítí, tím, co skutečně zvyšuje objemy přenesených dat, jsou nové aplikace a obsah – to, jak lidé stále častěji chatují, sledují videa na cestách a poslouchají streamovanou hudbu.

Odhadujeme, že v roce 2018 budou 46 % všech datových přenosů generovat uživatelé LTE mobilních zařízení. V této době bude každý LTE smartphone „spotřebovávat“ v průměru 5,5 GB dat měsíčně, což je trojnásobek objemů v případě 3G telefonů.

Otázka: Jaké mobilní aplikace budou tomuto růstu v nadcházejících letech nejvíce pomáhat?

Odpověď: „Na prvním místě je jednoznačně mobilní video. Data, která jsme posbírali u různých mobilních operátorů, naznačují, že mobilní video již dnes představuje zhruba polovinu přenesených dat. Předpokládáme, že v roce 2018 se bude jednat o více než 60 %, s tím jak uživatelé začnou přehrávat i uploadovat více videa. Jistou roli sehraje i rostoucí počet uživatelů používajících videohovory.“

Otázka: Jak mohou tento trend využít operátoři a vývojáři mobilních aplikací?

Odpověď: „Množství času, který zákazníci tráví na internetu, ať již prostřednictvím mobilu, tabletu nebo PC dále poroste. Operátoři by se měli zaměřit na nové cenové modely zaměřené na datové služby, například sdílené datové tarify. Budou také muset vylepšit stávající služby a upravit je tak, aby byly zajímavější, atraktivnější a lépe šité na míru zákazníkům. Vývojáři se na dospívajícím trhu mobilních aplikací budou muset zaměřit na marketing a transparentnost svých aplikací, aby si udrželi zákazníky. Z našich průzkumů vyplývá, že přestože tradičními ranými uživateli nových technologií jsou movitější zákazníci, nejintenzivněji je používají mladší, méně movití lidé. Vývojáři se proto budou muset naučit je lépe oslovovat.“

TB-8458

Zdroj: TZ Gartner

Mirek Kočí
Mirek Kočí
Šéfredaktor serveru Světaplikací.cz. Dříve psal pro ExtraHardware.cz a Deník.cz, nyní občas přispívá do tištěných časopisů Týden a Faktor S. Ve volném čase se věnuje rodině, sportu a youtuberingu.
Další články

Nejčtenější

Poslední komentáře