A zlatého bludišťáka získává: Mazes & More!


A zlatého bludišťáka získává: Mazes & More!

Kdo si hraje, nezlobí! A se hrou Mazes & More si navíc i potrápí své logické myšlení a zbystří si i reflexy. Těchto her, které vás chytnou a pobaví, je bohužel poskrovnu. A pokud se navíc jedná o logického rychlíka, tedy logickou hru, jejíž levely trvají v řádech minut, srovnání se šafránem je celkem výstižné.

Ve hře Mazes & More se jedná o jediné – najít cestu klasickým pravoúhlým bludištěm k vytouženému cíli. První levely jsou opravdu jednoduché a zaberou hráči desítku sekund, maximálně půl minuty. Postupně se však plocha bludiště zvětšuje a s ní i časová náročnost na jeho projití.

Bloudím, bloudíš, bloudíme, ..

..a navíc s dalšími překážkami a různými záludnostmi. Bludiště jsou přehledně seřazeny do šesti kategorií: Klasik, Nepřátelé, Ledové patro, Temnota, Pasti a Časovka. Každá kategorie obsahuje sto levelů (bludišť), vyjma Ledového patra (45 levelů) a Pasti (50 levelů). Celkem se tedy dostáváme z bezmála pětiset bludišť.

Mazes_and_More

Klasik – klasické bludiště, ve kterém „pouze“ hledáme cestu k cíli.

Mazes_and_More

Tip: Začínejte od konce – tzn. očima jeďte od cíle k začátku a snažte si trochu zapamatovat směr cesty. Tím se hlavně dozvíte, kterým směrem se máte jako vydat. Tento tip lze použít téměř ve všech kategoriích.

Nepřátelé – v bludišti se kromě nás pohybují ve vybraných úsecích i nepřátelé, se kterými se nesmíte potkat. Naštěstí nejsou jako legendární Duchové z Pac-mana, neboť se pohybují po předem daných cestách a nejdou po vás přímo.

Mazes_and_More

Ledové patro – v klasickém bludišti, byť v pozdějších levelech lehce modifikovaném, jsou ledové plochy, na kterých nelze zastavit – prostě se kloužete k nejbližší stěně bludiště.

Mazes_and_More Mazes_and_More

Temnota – víte, kde jste vy a kde je cíl, zbytek bludiště je zahalen tmou. Kolem vás je bludiště osvětleno perimetrem cca 1,5 cm v průměru. A teď už jen téměř poslepu hledáte cestu.

Mazes_and_More

Pasti –  pasti jsou jakési střílny (vyobrazené jednoduchou červenou šipkou), které v pravidelných intervalech střílí stále stejným směrem. Po většinu času do prázdna, občas, když si špatně naplánujete svůj pohyb, i do vás.

Mazes_and_More

Časovka – jedná se o klasické bludiště, doplněné o časový limit na průchod. A v pozdějších levelech je docela šibeniční. Proto výše uvedený tip ke klasickému bludišti tentokrát určitě nepoužívejte – je to záruka nestihnutí časovky, čili neúspěchu.

Mazes_and_More

Jak se to hraje?

Velice jednoduše! 🙂  Pokud se jedná o pohyb bez možnosti odbočení, je automatický. Váš avatar, v podobě barevného puntíku, se konstantní rychlostí pohybuje stále kupředu, maximálně pravoúhle zatočí. A to až do doby nejbližší křižovatky – tedy místa s více možnostmi dalšího směru pohybu, který zvolíte sami jednoduchým smýknutím prstu požadovaným směrem kdekoliv na obrazovce. A puntík se znovu vydá na cestu.

Tento poloautomatický pohyb mi plně vyhovoval. Oproti jednotlivému krokování je samozřejmě rychlejší a celkově jednodušší. Zvláště pak v Časovce se docela šikne. A v Pastech či Nepřátelích dostává tento pohyb další rozměr, a to v podobě plánování nejen budoucí cesty, ale i propočtu konstantní rychlosti avatara versus vystřelené projektily nebo postavičky nepřátel.

9/10

Jak to vypadá?

Mazes & More má krásný minimalistický design, kdy jsou bludiště zobrazeny 2D s pohledem shora. Jednoduché pravoúhlé bílé linky bludiště na černém podkladu sice mohou působit poněkud jednotvárně, dle mého názoru je barevná úprava zvolena opravdu vhodně. Při nějakých divokých barevných kombinacích by snadno došlo k znepřehlednění celého bludiště.

Jedinými barevnými prvky na obrazovce jsou tak barevný puntík vašeho avatara se stejně barevnou stopou, kterou za sebou zanechává po celém bludišti, červené šipky aka Pasti a Nepřátelé. Ti jsou vyobrazeni jako z krásné osmibitové éry. Dalo by se říci, že připomínají i nepřátele ze hry Space Invaders.

10/10

Jak to zvučí?

Ve hře se nachází pouhé čtyři zvuky. První, klasický „click“, se ozývá v menu při výběru. Druhý, opět jednoduchý, zvuk je při načítání bludiště, další při jeho úspěšném dokončení, resp. projití k cíli. A poslední a nejčastější zvuk se ozývá při putování avatara bludištěm – v zatáčkách a na křižovatkách.

Pokud by však tyto čtyři zvuky byly na někoho hodně, má možnost si je v menu vypnout. Zvuky ale nejsou nijak rušivé, případně otravné. Za sebe však musím říct, že nějaký lehký hudební motiv na pozadí by Mazes & More celkem slušel. Ale to je snad jediná vada na kráse celé hry.

6/10

A co resumé?

Mazes & More vypadá krásné a hraje se skvěle! Logický rychlík při čekání na autobus nebo v čekárně zabaví a pobaví. Co více si přát?  😉

9/10

Sdílejte na sociálních sítích

The following two tabs change content below.
Ondra Severa

Ondra Severa

BFU píšící pro BFU. Hračička a nadšený uživatel všeho, co používá operační systém Google Android. Občasný přispěvatel pro SvětAplikací.cz.



Comments are closed.



Email
Print
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.